Jakkoliv to může být nepříjemné, pravdou je, že většina z nás nejezdí nejen ve dne, ale také za tmy. To platí zvláště v zimě, kdy se stmívá mnohem dříve, avšak rozednívá mnohem později. S tím jsou samozřejmě spojena určitá rizika, ta si však mnoho lidí vůbec neuvědomuje. Není tedy od věci se s nimi seznámit, neboť některá z nich nejsou tak zřejmá, jak by se mohlo zdát. V první řadě je tu samozřejmě zhoršená viditelnost. Kvůli ní nevidíme ani zdaleka tak daleko, což znamená, že máme mnohem menší šanci připravit se na nadcházející dopravní komplikaci. Samozřejmě, není pochyb, že rozsvícená světla v tomto ohledu pomáhají, avšak ani ona nejsou náhradou za ta denní, nemluvě o faktu, že někteří řidiči je nepoužívají, byť je to protizákonné. To samozřejmě zvyšuje riziko dopravní nehody.
K tomu je potřeba přidat i fakt, že divoká zvířata jsou v tuto dobu aktivnější. Mnohem častěji tak narazíte například na divoké prase či vysokou, která vám skočí do cesty. A jelikož v takovém případě v podstatě nemáte čas zareagovat, je náraz v podstatě nevyhnutelný. Střet se zvěří samozřejmě není nic příjemného, a může na vozidle napáchat poměrně velké škody. Rozhodně se tedy vyplatí jet pomalu – budeme mít více času zabrzdit, a ani v případě nárazu nebudou následky pro náš vůz tak tragické.
Dále je tu fakt, že lidé jsou denními tvory. K tomu je uzpůsoben nejen náš zrak, ale také biologický rytmus. Během nočního řízení jsou tak naše reakce mnohem pomalejší, a navíc snadněji podlehneme například mikrospánku. To vše naši bezpečnost samozřejmě nezvyšuje. Z těchto důvodů bychom za tmy měli jezdit pouze tehdy, pokud to bude naprosto nezbytné. Navíc je vhodné učinit určitá opatření. Tím hlavním je předem se dobře vyspat a odpočinout, abychom byli naprosto svěží. Dále je také vhodné zkontrolovat světla, a to jak ta klasická, tak i dálková a mlhovky, abychom si byli jisti nejlepší možnou viditelností. Tak si zvýšíme šanci, že dobře dojedeme do cíle.